در حال بارگذاری ...
لزوم توجه ویژه به مقوله آموزش تئاتر

بیانیه هیئت داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استانی ایلام منتشر شد

در بیانیه هیئت داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استانی ایلام عنوان شد:

به گزارش تئاتر ایلام، بیانیه هیئت داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استانی ایلام به شرح زیر منتشر شد:

بیست و سومین روز آبان به وقت صبح که نم نم باران شروع به باریدن کرد، ما مسافران دیار هنر بی گمان فهمیدیم که خدا کارگردان صحنه هستی، طراحی صحنه اش را دل انگیز بسته است و در پیچ و خم جاده به راه افتادیم تا رسیدیم به سرزمین آفتاب همیشه تابان، همان دهلران. آنجا آفتاب را به تحفه برداشتیم. مسافران که ما باشیم در سفری دیگر، کوه های زیبای کبیرکوه را عبور کردیم و رسیدیم به وقت شبانگاه، به سرزمین ماه درخشان همان آبدانان و آنجا ماه را به تحفه به ما هدیه دادند. و ما مسافران با کوله باری از خورشید و ماه، قدم قدم به جشن عروسی زاگرس همان ایلام رسیدیم. آنجا به تحفه ستاره ها را به کوله بارمان ارمغان دادند و ما را راهی کردند به سوی دیاری دیگر، سرزمین باران، همان ایوان. و باران را به کوله بار سنگین و عزیزمان بدون هیچ چشم داشتی هدیه دادند و در 25 آبان ما مسافران نه خسته بودیم و نه دل شکسته، چون ما در توشه مان، آفتاب و ماه و ستاره و باران نصیبمان شد.

هیئت داوران پس از بررسی آثار در محل استقرار گروه های نکاتی را جهت پیشبرد تئاتر استان به گروه ها و همچنین مسئولین ذی ربط پیشنهاد می کند:

1.ضمن تقدیر از شعار جشنواره (تئاتر برای مردم) پیشنهاد می شود که برای ترغیب هنرمندان جوان این جشنواره به صورت رقابتی برگزار شود.

2.ضمن تقدیر و سپاس از حضور بی نظیر مردم، پیشنهاد می شود جهت ترغیب دیگر شهرستان ها که در این جشنواره اثر نمایشی نداشتند، گروه های نمایشی در تمام نقاط استان در طول سال اجرای خود را به روی صحنه ببرند.

3.پیشنهاد می شود با توجه به ضعف شدید در حوزه متن و همچنین کارگردانی و بازیگری به مقوله آموزش به صورت بلندمدت و زیر نظر انجمن هنرهای نمایشی با حضور مدرسان خبره صورت بگیرد.

4.ضمن تشکر از هنرمندان دو شهرستان آبدانان و ایوان، متاسفانه با روئیت مشکلات زیرساختی که باعث مهاجرت هنرمندان شهرستان های دهلران و ایلام شده است، فقدان سالن اجرا در طول سال یکی از مشکلات اساسی این هنرمندان بوده که رنجش و دلسردی را در اجراها و بی انگیزگی نمایان کرده، حال پیشنهاد می شود در خصوص ساخت پلاتو و تجهیز سالن نمایش به صورت فوری اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد.

 هیئت داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استانی ایلام-آبان ماه 97

احسان ملکی

سعید خیرالهی

مصطفی کولیوندی




نظرات کاربران