در حال بارگذاری ...
افشین خورشید باختری در گفتگو با تئاتر ایلام مطرح کرد

گروه‌های استانی بر مفاهیم بومی تکیه کنند

افشین خورشید باختری گفت: چشم گروه های استانی به پایتخت نباشد و تکیه آنها به مفاهیم بومی و کشف ظرفیت های جدید مهم تر از هر چیز دیگری است.

به گزارش تئاتر ایلام، در حاشیه اجرای بازبینی نمایش «ناتمام» در ایلام که جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت، باختری از اعضای هیئت بازبینی در گفتگوی کوتاهی از مفاهیم بومی و کشف ظرفیت های جدید در استان ها سخن گفت.

 خورشید باختری با اشاره به اینکه حضور داورها و تماشای آثار از نزدیک یک امتیاز به حساب می آید، اظهار کرد: با حذف جشنواره منطقه ای، این امکان فراهم شده تا به صورت حضوری آثار بازبینی شوند، این ارتباط مستقیم و رو در رو باعث می‌شود تا کاملا به شرایط و شیوه اجراها اشراف داشته باشیم،  از سوی دیگر این کار برای گروه ها دشواری های خاص خود را دارد به این خاطر که احتمال آن می رود که گروه هم خسته است و هم کیفیت کارش پایین آمده باشد.

وی اضافه کرد: چون در حال قضاوت هستیم نمی شود درباره سطح کیفی جشنواره نظر داد به هر حال آثار دیگر استان ها هم باید دیده شود، از طرف دیگر داوری این آثار با توجه به اینکه انتخاب نمایش ها برای شرکت در جشنواره فجر محدود است، کار آسانی نیست.

باختری ادامه داد: ما باید دست به انتخاب هایی بزنیم که کاملا پاسخگوی اهمیت هایی که در زمینه مفهوم و تکنیک تئاتر مطرح است، باشد.

او افزود: نباید چشم گروه های استانی به پایتخت باشد و تکیه آنها به مفاهیم بومی و کشف ظرفیت های جدید مهم تر از هر چیز دیگری است.  

گفتنی است هیئت بازبینی متشکل از سهراب سلیمی، محمد محسن علیخانی و محمدحسین خورشیدی باختری با حضور در ایلام به تماشای اجرای نمایش «ناتمام» به کارگردانی مرجان قاسمی نشستند.




نظرات کاربران