در حال بارگذاری ...

فراخوان سومین جشنواره ملی تئاتر شرهانی منتشر شد

سومین جشنواره ملی شرهانی به میزبانی دهلران اسفندماه امسال برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار تا هجدهم بهمن ماه اعلام شده است.

به گزارش تئاتر ایلام، سعید خیرالهی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام با اشاره به اینکه سومین جشنواره تئاتر شرهانی به صورت ملی برگزار می شود، بیان کرد: دوره های اول و دوم جشنواره تئاتر شرهانی به صورت منطقه ای برگزار شد اما خوشبختانه با تلاش و پیگیری های مداوم، توانستیم مسئولان را برای ملی شدن این جشنواره متقاعد کنیم.

وی با اشاره به اهدافی که در فراخوان این جشنواره ذکر شده تاکید کرد:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تکریم ایثارگران، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید، ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه ایثار و مقاومت در سال حمایت از کالای ایرانی با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی و تبلیغ و ترویج قصص قرآنی و همچنین زندگی ائمه (ع) از اهداف این جشنواره به حساب می آید.

خیرالهی اضافه کرد: معرفی شهدای استان ایلام به ویژه سرداران و فرماندهان شهید و تاثیر آنان در دفاع مقدس از دیگر اهداف اصلی این جشنواره در فراخوان ذکر شده است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام اظهار کرد: جشنواره به صورت رقابتی و با موضوع ایثار و شهادت برگزار می شود و در بخش های کارگردانی، طرح و ایده، بازیگری زن و بازیگری مرد، بنا بر صلاح دید هیئت داوران از نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر به عمل می آید.

خیرالهی درباره آثار برگزیده سومین جشنواره ملی تئاتر شرهانی پس از داوری، تبیین کرد: بر اساس موافقت اداره کل هنرهای نمایشی یک اثر برگزیده جشنواره به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاترفجر و همچنین یک اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد و همچنین باتوجه با رایزنی های این دبیرخانه چند اثر به جشنواره های مختلف(سوره ماه، شهروند لاهیجان، ایثار...) معرفی خواهند شد که اطلاعات رسمی آن متعاقبا اعلام می شود.

وی در پایان با اشاره به گاهشمار جشنواره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را هجدهم بهمن ماه دانست و تاکید کرد: به علت محدودیت زمانی تاریخ دریافت اثر تمدید نخواهد نمی شود و اعلام نهایی آثار پذیرفته شده بیست و سوم بهمن ماه خوهد بود.

سومین جشنواره ملی شرهانی به میزبانی دهلران اسفندماه امسال برگزار می شود.

 

متن کامل فراخوان از پایان این مطلب قابل دریافت است.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران