در حال بارگذاری ...
بازبین نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی:

تداوم جشنواره شرهانی اثر بخشی آن را تضمین می‌کند

مرتضی اسدی بازبین نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی گفت: اگر مسئولان به دنبال اثر بخشی جشنواره تئاتر شرهانی هستند باید از همین حالا به فکر برگزاری دومین دوره آن باشند.

به گزارش تئاتر ایلام؛ مرتضی اسدی مرام بازیگر ساکن کرمانشاه و یکی از بازبین های نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شرهانی گفت: این اولین دوره این جشنواره است و این اتفاق بسیار خوبی هم برای غرب کشور و هم استان ایلام است.

این بازیگر مطرح تئاتر کشور با اشاره به اینکه غرب کشور به این جشنواره ها نیاز دارد، بیان نمود: متأسفانه غرب کشور با وجود درگیری های مستقیم در دوران دفاع مقدس و تحمیل شدن ظلم های فراوان به مردم آن ها اما آن گونه که باید به مانند جنوب کشور معرفی نشده است.

او در خصوص کیفیت آثار جشنواره، عنوان کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه جشنواره از حرفه ای های این رشته می باشد و اطلاع رسانی های خوبی نیز انجام شده است، آثار ارسالی به این جشنواره در سطح بالایی قرار داشتند.

اسدی مرام تصریح نمود: به دلیل هم‌سطح بودن کارها، انتخاب کمی مشکل بود و به همین دلیل گاهی مجبور به بازبینی دوباره برخی آثار بودیم.

او به اثربخشی جشنواره در بحث فرهنگ اشاره کرد و افزود: این گونه جشنواره ها نباید متعلق به یک دوره باشند چراکه اثر فرهنگی آن در صورت تداوم برگزاری دیده خواهد شد.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: اگر دغدغه فرهنگ وجود دارد باید از همین حالا برای دومین جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی برنامه ریزی شود.

او گفت: دهلران تئاتر خیابانی دارد و مردم آن با تئاتر های خیابانی زیاد مواجه شده اند. پس باید مسئولین در این خصوص دغدغه داشته باشند و بودجه ای برای برگزاری دائم این جشنواره در نظر بگیرند.

 




نظرات کاربران