در حال بارگذاری ...
سامان خلیلیان

دوره های آموزشی تئاتر خیابانی در دستور کار قرار دارد

مدیر کانون نمایش‌های خیابانی کشور گفت: در حال برنامه ریزی اقدامات ویژه‌ای برای تقویت و گسترش تئاتر خیابانی در کشور هستیم که مهم‌ترین آن آموزش است.

به گزارش ایلام تئاتر؛ سامان خلیلیان- مدیر کانون نمایش‌های خیابانی کشور- در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در دهلران اظهار داشت: خوشبختانه برگزاری و استقبال از نخستین دوره این جشنواره بسیار مطلوب بوده است.

وی به نقش تئاتر خیابانی در انتقال فرهنگ و مفاهیم فرهنگی و اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و مرزبانی مردم ایران اشاره کرد و گفت: آن چه که در تئاتر خیابانی به عنوان یک ظرفیت بسیار بالا نمود پیدا می‌کند این است که تماشاچی محدود به نشستن در سالن نیست بلکه تئاتر به میان مردم می‌آید و به صورت مستقیم می‌توان به انتقال پیام پرداخت.

مدیر کانون نمایش‌های خیابانی کشور ادامه داد: می‌توان از ظرفیت هنر و به ویژه تئاتر خیابانی برای اهداف مشخص و موضوعات خاص همچون آموزش و راهکارهای پیشگیری از برخی مشکلات اجتماعی استفاده کرد.

وی در خصوص برنامه‌های کانون نمایش‌های خیابانی کشور افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت تئاتر خیابانی در سطح کشور داریم که آموزش از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

خلیلیان بیان نمودد: دوره‌های آموزشی برای هر استان در نظر گرفته شده و با تلاش های انجام شده مبلغ 3 میلیون تومان برای هر استان مصوب شده است تا اردیبهشت و خرداد سال آینده در همه استان‌ها دوره‌های آموزشی تئاتر خیابانی و محیطی برگزار شود.

وی اظهار داشت: آن چه که مشهود است استعدادها بالقوه زیادی در استان‌های مختلف در حوزه هنر تئاتر خیابانی وجود دارد که لزوم آموزش در کنار این استعدادها برای شکوفا شدن اندیشه‌ها و عمق دادن به این اندیشه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

خلیلیان گفت: از دیگر برنامه‌های کانون حمایت از اجراهایی است که برای شرکت در جشنواره‌ها آماده می‌شوند که در این مورد شیوه حمایتی از گروه‌های تئاتر استانی از طرف مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

 




نظرات کاربران