در حال بارگذاری ...

نمایش عروسکی «درخشنگ» از ایلام به جشنواره ایشارا هندوستان می‌رود

نمایش عروسکی«درخشنگ» کاری از علیرضا آقایی کارگردان ایلامی به جشنواره ایشارا کشور هندوستان راه یافت.

به گزارش تئاتر ایلام، نمایش عروسکی «درخشنگ» که پیش از این در هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران به روی صحنه رفت، در اولین حضور جهانی خود در هندوستان حضور خواهد داشت.  

علیرضا آقایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همیشه دوست داشتم اثری برای صلح و دوستی بنویسم، یکسال پیش ایده ی این نمایش به ذهنم رسید و از سال ۱۳۹۶ شروع به تکمیل ایده و طراحی و نگارش آن کردم، تمرینات را آغاز کردیم اما در مقطعی از زمان به دلیل مشکلات خاصی که به وجود آمد، فاصله ی زیادی بین تمرینات رخ داد ولی با تلاش گروه خوب شاپرک توانستیم برای جشنواره نمایش عروسکی آن را آماده ی اجرا کنیم . تمرینات ما با جدیت پیگیری شد و زمانی که از مراحل اولیه بازبینی عبور کردیم فشردگی تمرینات بیشتر شد . خوشحال هستم که تلاش چندین ماهه ی عروسک گردان های خوب این گروه با حضور در جشنواره بین المللی عروسکی تهران و پذیرفته شدن در جشنواره  ایشارا به ثمر نشست .

وی تاکید کرد: در استان ایلام فعالیت در حوزه تئاتر بزرگسال رواج داردف نمایش های خیابانی اجراهای زیادی در استان به خود اختصاص داده اند و استقبال مخاطبین نیز خوب ارزیابی می شود، برخی گروه های نمایشی بی اعتنا به جشنواره ها فقط به اجرای عمومی می پردازند، در این بخش یعنی تئاتر بزرگسال ، استان از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است . حضور خوب در جشنواره تئاتر فجر در سنوات گذشته توسط گروه های استان به ویژه گروه های نمایش خیابانی دهلران و سایر جشنواره های بین المللی نشان از ارتباط خوب با مخاطب است .

این نمایشنامه نویس و کارگردان عروسکی بیان کرد: در بخش کودک  و نوجوان در حال حاضر تنها گروه فعال در استان ایلام، گروه شاپرک است البته تئاتر کودک در استان با تلاش استاد جعفر نورمحمدی آغاز شد و در ادامه راه عزیزان هنرمندی چون حجت بلوچی و عزت آقایی و … این مقوله را تداوم بخشیدند. از همان زمانِ دور ، استقبال عموم از این اجراها عالی بود و این استقبال همچنان از سوی خانواده ها دیده می شود .

وی افزود: گروه شاپرک چندسالی است که به صورت مستقل فعالیت دارد و این مساله سبب شد بسیاری از مسئولین همکاری لازم را در اجرای عمومی نمایش داشته باشند، حمایت همیشه به معنای برطرف کردن موانع مالی نیست، حمایت معنوی ، با ارزش ترین حس زیبایی است که می تواند به گروه تئاتری داده شود .

گفتنی است هفدهمین جشنواره نمایش های عروسکی ایشارا در کشور هندوستان از اول تا دهم فوریه سال 2019 در چند شهر هندوستان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران