در حال بارگذاری ...
بر اساس پیشرفت چهل درصدی

پلاتوی ایلام نوروز 98 به بهره برداری می‌رسد

بازدید بسطامی فرماندار ایلام، خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و منظوفی نیا طراح و ناظر از روند ساخت پلاتوی تئاتر ایلام.

به گزارش تئاتر ایلام، بر اساس اعلام منظوفی نیا طراح و ناظر پروژه پلاتوی تئاتر ایلام، پیشرفت این پروژه چهل درصد بوده و نوروز 98 شاهد اجرای اولین تئاتر در این سالن خواهیم بود.

بسطامی فرماندار ایلام پس از بازدید از روند ساخت و تکمیل پلاتوی تئاتر ایلام با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اصلی حوزه فرهنگ و هنر استان ساخت پلاتوی تئاتر بود، اظهار کرد: این پروژه ماهیت استانی دارد و همه ی استان می توانند از ظرفیت این پلاتو بهره ببرند، خوشبختانه با حمایت و پشتیبانی استاندار توانستیم از محل اعتبارات شهرستان پنج میلیارد ریال را به این پروژه اختصاص دهیم.

وی گفت: یکی از پروژه های فعال استانی که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته، پلاتوی تئاتر ایلام است که امیدواریم در بازه زمانی مدنظر این پروژه تکمیل شود و از اینکه بهره برداری از آن به سال بعد موکول شود، جلوگیری کنیم.

فرماندار ایلام تاکید کرد: یکی از راه های مقابله با آسیب های اجتماعی، توسعه زیرساخت های فرهنگی است، مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با جدیت پروژه های توسعه فرهنگی را دنبال می کند و این مسئله قابل توجه و قابل تقدیر است.

در حاشیه این بازدید منظوفی نیا ناظر و طراح پروژه ساخت پلاتوی تئاتر به خبرنگار ما گفت: عملیات اجرایی ساخت پلاتو از ابتدای دی ماه آغاز شد و تا حد زیادی دور از انتظار بود که به این سرعت وارد کار عملیاتی این پروژه شویم، در حقیقت فاصله زمانی ترسیم نقشه پلاتو تا اجرای آن بسیار کوتاه بود.

وی با بیان اینکه ساخت پلاتوی تئاتر ایلام پیشرفتی چهل درصدی داشته و امیدواریم ، نوروز 98 شاهد اجرای تئاتر در این سالن باشیم، اظهار کرد: با حمایت مسئولین استانی تلاش می کنیم که ظرف سه ماه این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

منظوفی نیا ادامه داد: ظرفیت های تئاتر در ایلام بسیار بالاست، من سال ها در استان ایلام به عنوان داور جشنواره و یا به عنوان مدرس کارگاه های تئاتر حضور داشته ام، هنرمندان بسیار با استعداد و درخشانی در حوزه تئاتر دارد که به صورت مداوم در جشنواره های ملی و حتی بین المللی افتخارآفرینی می کنند، بنابراین این هنرمندان حق دارند که پلاتویی در حد شایستگی و هنرشان داشته باشند.

وی افزود: پلاتوی تئاتر ایلام به صورت صحنه ای منعطف  طراحی شده است، قابلیت این را دارد که متناسب با خواسته کارگردان به هر شکلی چیدمانش تغییر کند، یک سویه، دوسویه، سه سویه و... حتی سه ضلعی و هشت ضلعی هم می تواند باشد، در حقیقت هر آن چیزی که اقتضای اجرای آن نمایش است، معتقدم سالن باید در اختیار اجرا باشد نه اینکه گروهی که اجرا می کند خود را با مقتضیات سالن تطبیق دهد. 




نظرات کاربران