در حال بارگذاری ...
با اجرای نمایش خیابانی «هیچکس»

جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران آغاز شد

با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از هنرمندان جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی در گلزار شهدای گمنام دهلران افتتاح شد.

به گزارش تئاتر ایلام، سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی، دوشنبه شب سیزدهم اسفندماه در گلزار شهدای گمنام شهر دهلران با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه دهلران، عسگری فرماندار دهلران، رحمتی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و جمعی از هنرمندان حاضر در این جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام موسوی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و خیر مقدم به هنرمندان راه یافته به این جشنواره، اظهار کرد: از کسانی که ایده برگزاری جشنواره شرهانی را دادند، کمال سپاسگزاری را دارم، برگزاری چنین جشنواره‌هایی، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، قابل تقدیر و ستایش است.

وی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس از حضور اشخاص حماسی و قهرمانان واقعی سرشار است، بنابراین هنرمند برای تولید اثر، می‌تواند به سادگی به این قهرمان‌ها رجوع کند و آن‌ها را در قالب هنر به مخاطب معرفی کند.

همچنین عسگری فرماندار دهلران در این مراسم با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این جشنواره از طریق وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است، تاکید کرد: خوشبختانه همه دستگاه های اجرایی در شهرستان دهلران برای برگزاری این رویداد ملی، سنگ تمام گذاشتند و از هیچ تلاشی برای برگزاری با کیفیت این جشنواره دریغ نکردند.

وی تاکید کرد: جشنواره شرهانی فرصتی برای معرفی منطقه شرهانی و ظرفیت های هنری شهرستان دهلران است، امیدوارم این رویداد مهم هنری، در آینده نزدیک تبدیل به نقطه عطفی در میان جشنواره های تئاتر سراسر کشور شود.

رحمتی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در صحبت های کوتاهی با اشاره به اینکه شرهانی آفرینش هنری و معنوی شهدا بود و رسالت هنرمندان برای معرفی و شناساندن این آفرینش سنگین است، تاکید کرد: خوشحالیم که یکی از اصلی‌ترین رویدادهای هنری استان ایلام با موفقیت و استقبال اهالی تئاتر خیابانی کشور و علاقمندان هنرهای نمایشی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: جشنواره شرهانی میزبان 75 هنرمند در قالب 11 گروه نمایشی، طی روزهای سیزدهم تا شانزدهم اسفندماه خواهد بود.

پس از قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام، نمایش خیابانی «هیچکس» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان، به عنوان نمایش افتتاحیه اجرا شد.

گفتنی است در روزهای چهاردهم و پانزدهم اسفندماه، هیئت داوران به داوری آثار راه یافته به این جشنواره خواهند پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران