در حال بارگذاری ...

استان ایلام پای ثابت جشنواره بین المللی تئاتر فجر است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در جشنواره تئاتر فجر امسال حضوری پررنگ و متفاوت دارد.

به گزارش تئاتر ایلام ، عمران خودآموز با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر استان ایلام، در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حضوری موثر و تعیین کننده دارند، اظهار کرد: هنرمندان استان در این عرصه، سال هاست که پای ثابت جشنواره فجر هستند و در جشنواره امسال،  هم در بخش بازبینی ها به عنوان داور از آنها دعوت شد و هم توانستند در دو بخش تئاتر خیابانی و رادیو تئاتر به مرحله اصلی راه پیدا کنند‌.

وی تاکید کرد: آقای سعید خیرالهی از هنرمندان عرصه تئاتر استان امسال به عنوان عضو هیات انتخاب بخش ویژه «سرباز انقلاب» (نمایش های خیابانی) انتخاب شد و همچنین سرکار خانم الهه پورجمشید که از اهالی تئاتر ایلام است، مسئولیت انتخاب نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر را برعهده گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در خصوص آثار راه یافته از استان ایلام در بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر بیان کرد: نمایش های رادیویی "چریکه" نوشته سعید خیرالهی به کارگردانی مصطفی کولیوندی و "پست بام" نوشته پدرام رفیعی به کارگردانی طیبه صیدمحمدی از استان ایلام در این بخش حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام در بخش نمایش های خیابانی هم حضوری پررنگ و موثر خواهد داشت که طی آن نمایش «اوراقچی» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان، نمایش «بیست عدد آخر را من نشمردم» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی و نمایش «خوون سل» به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی در مهم ترین رویداد تئاتر کشور یعنی جشنواره فجر، حضور دارند.

خودآموز در پایان تبیین کرد: توسعه کمی و کیفی هنر تئاتر از اولویت‌های این اداره‌کل است و  در این زمینه هنرمندان این عرصه مورد حمایت قرار خواهند گرفت، امیدواریم با گذر از ایام کرونایی و  با برنامه ریزی‌ بهتر برای تقویت هنر پر مخاطب تئاتر اقدام‌های موثر و گسترده تری انجام شود‌.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۱ تا ۲۰ بهمن ۹۹ برگزار می‌شود.

گفتنی است،آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir می باشد.




نظرات کاربران