در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد

اجرای نمایش خیابانی و اکران فیلم در روستاهای ایلام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از اجرای نمایش خیابانی و اکران فیلم در روستاهای ایلام خبر داد

به گزارش تئاتر ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: بخش تئاتر خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان پس از انتشار فراخوان و بخش اکران فیلم‌های سینمایی با همکاری انجمن سینمای جوانان-دفتر ایلام به صورت سیار تا ۱۵ آبان ماه اجرایی می‌شود.

عمران خودآموز اضافه کرد: موضوعات آثار نمایشی شامل:اعتیاد و امید به پاکیزگی آن، امید به ازدواج و تشکیل خانواده، عدم مهاجرت از روستا به شهر و معرفی معضلات شهری، امید به فعالیت و رفع بیکاری، امید به کارآفرینی و اشتغال زایی، معرفی فضای مجازی و معرفی محاسن و معایب آن و ایجاد انگیزه به ادامه تحصیل جهت کسب جایگاه اجتماعی در جامعه‌ خواهد بود.

وی ادامه داد: اکران فیلم های روز سینمای ایران در روستاهای استان با موضوعاتی همچون اجتماعی، طنز، نوجوانان و  جوانان و روستا و عشایر است.
وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام پیش از این برنامه‌های شاخصی از جمله نخستین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین"ایل‌بانگ" و ساخت مستند روستای برتر فرهنگی"شیخ ماخو" و همچنین ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در مناطق روستایی و عشایری در دستور کار داشته و برگزار کرده است.
گفتنی است این برنامه از سوی دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود




نظرات کاربران