در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایلام خبرداد:

فراخوان پنجمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی منتشر شد

سعید خیرالهی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام گفت: پنجمین جشنواره ملی شرهانی به میزبانی دهلران اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از ایلام، سعید خیرالهی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره تئاتر شرهانی به‌صورت ملی برگزار می‌شود، بیان کرد: این دوره جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نیمه دوم اسفندماه در شهرستان دهلران برگزار می شود

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف جشنواره پاسداشت شخصیت انقلابی و ایثارگر سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است،گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تکریم ایثارگران،معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید،ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت،تبلیغ و ترویج قصص قرآنی و همچنین زندگی ائمه(ع)،معرفی شهدای استان ایلام به ویژه سرداران و فرماندهان شهید و تاثیر آنان در دفاع مقدس از اهداف این جشنواره به حساب می‌آید.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام با بیان اینکه آثاری که با موضوع زندگی و سیره شهید سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی بپردازند در اولویت قرار می‌گیرند،اظهار کرد:جشنواره به‌صورت رقابتی و با موضوع ایثار و شهادت برگزار می‌شود و در بخش‌های کارگردانی،طرح و ایده،بازیگری زن و بازیگری مرد،بنا بر صلاح‌دید هیئت داوران از نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر می‌شود. ضمنا در بخش‌های طراحی صحنه و فضا و ساخت وسایل،موسیقی،طراحی لباس،طراحی پوستر و بروشور با اهدای تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی از یک برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.

وی گفت:آثار متقاضی شرکت در جشنواره باید تولید سال ۱۴۰۰ باشد بدیهی ست ستاد جشنواره آثاری را که تنها برای جشنواره شرهانی تولید شده است را در اولویت پذیرش قرار خواهد داد.

خیرالهی درباره آثار برگزیده پنجمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی پس از داوری،تبیین کرد:بر اساس موافقت اداره‌کل هنرهای نمایشی یک اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی خواهد شد و همچنین باتوجه با رایزنی‌های این دبیرخانه چند اثر به جشنواره‌های مختلف معرفی خواهند شد که اطلاعات رسمی آن متعاقبا اعلام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به گاهشمار جشنواره مهلت دریافت فیلم اثر به دبیرخانه جشنواره در قالب لوح فشرده ۳۰ بهمن ماه۱۴۰۰ اعلام و تاکید کرد:بازبینی آثار در تاریخ ۵الی ۷ اسفند ماه۱۴۰۰ و اعلام نهایی آثار پذیرفته شده ۸ اسفند ماه انجام می‌شود

فایل pdf فراخوان از پایان همین مطلب قابل دریافت است.




نظرات کاربران