در حال بارگذاری ...
تئاتر مى تواند تاثیرى عمیق و پایا بر مخاطب خود داشته باشد

پیام مدیرکل هنرهاى نمایشى به دومین شنواره تئاتر خیابانی شرهانی

مدیرکل هنرهاى نمایشى در پیامی به "دومین جشنواره منطقه اى تئاترخیابانى شرهانى" نوشت: "تئاتر" درزمره هنرهایى است که مى تواند تاثیرى عمیق و پایا بر مخاطب خود داشته باشد.

به گزارش ایلام تئاتر، در پیام «مهدى شفیعى» مدیرکل هنرهاى نمایشى به دومین جشنواره منطقه اى تئاترخیابانى شرهانى آمده است:
به نام خداوند مهرآفرین
به جرات مى توان گفت تئاتر در زمره هنرهایى است که مى‌تواند تاثیرى عمیق و پایا بر مخاطب خود داشته باشد. تاثیرى ازجنس خود زندگى، با تمام عطر و بوى آن. هنرى که ریشه در اعصار دارد اماحرف و حکایت روزگار خود را به زبان کلمه،حرکت وایماء بیان مى‌کند.
 هشت سال دفاع مقدس، گرچه در مقیاس تاریخ زمان درازى نیست امارخدادها و تاثیرش آنچنان در تمام باور مردمان ایران و انسانهاى رها اندیش جهان رخنه کرده که خود، تاریخ مجسمى شده از همت،باور و عشق.
واین تاریخ در دقایق سترگ خود قهرمانى ها دیده و قهرمانانى پرورده که بیان حکایت هریک دیوانى قطور خواهد بود.
وتئاتر در قبال این رخداد عظیم بى گمان مسئول است تا به بیانى شیوا، کلامى صادق و گویا و نگاهى خلاق و روزآمد بر بستر ابزار این هنر دیرین، تصویرسازو پیام رسانى امین باشد براى مردمان نسل امروز و فرداى این سرزمین.
شناخت عمیق و باطنى از عقیده، تفکر و خواست  قهرمانان داستان دفاع، پرهیز از قهرمان سازى احساسى ونگرش ظاهرى وشعارى، بهره گیرى درست وخلاق از امکانات وابزار هنر نمایش  مى تواند زمینه اى باشد براى تولید آثارى شریف  که بى شک به نگاه دقیق و موشکاف مخاطب امروزین هنر نیز شیرین و مقبول خواهد آمد.

صمیمانه همت و تلاش تمام هنرمندان، مدیران و دست اندرکاران دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانى شرهانى و حضور وهمراهى مردمان شریف دیار قهرمان پرور ایلام و دهلران را در آستانه بهار ارج نهاده و از درگاه ایزد مهربان براى مردمان شایسته این سرزمین پیروزى وسربلندى آرزومندم.
 




نظرات کاربران