در حال بارگذاری ...

پیام مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شرهانی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نسل نوپای شرهانی و هنرمندان مسئولیت مدار میهن، بر دور این شمع مشعشع، حلقه زنده اند و بر منبر تئاتر، پیام شهیدان شاهد را با زبان زیبای هنر بازگو می کنند.

به گزارش ایلام تئاتر، در پیام «عمران خودآموز» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شرهانی آمده است:
«شرهانی» بقیع یادمان‌های دفاع مقدس و «معراج الشهدای ایران» سال‌هاست  که دل‌های عاشق را به هم پیوند می‌زند و خاطره ایثار و جوانمردی را با ذره ذره خاکش زنده نگه می‌دارد. هنرمندانی در این خطه شقایق پرور دل به دریا زدند که رد نگاهشان در درازنای تاریخ گم نمی‌شود و عمق باورشان، ایمان هر انسان آزاده ای را بارور می کند.
آری شرهانی دشت فراخ عاشقی است و منزلگاه دل های بی قرار جامانده از کاروان عشق و ایثار و شهادت.
شرهانی شیوه پرکشیدن و عروج خالصانه را با ذره ذره وجودش، به زائران خویش می آموزد و سیم های خاردار زنگ زده اش، راهیان نور و روشنایی را به لطافت ایمان رزمندگانش می‌نوازد.
و اینک، نسل نوپای شرهانی و هنرمندان مسئولیت مدار میهن، بر دور این شمع مشعشع، حلقه زنده اند و بر منبر تئاتر، پیام شهیدان شاهد را با زبان زیبای هنر بازگو می‌کنند.
خدای را سپاس که دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شرهانی، با حضور هنرمندان نام آور 13 استان کشور در شهرستان هنرخیز دهلران فضایی به وسعت و عظمت شرهانی پدید آورده است و در آستانه روز شهید شهد شکوه و معنویت را در مشام جان‌های تشنه می‌نوشاند.
اینجاست که باید گفت:
برادرم!
خواهرم!
اگر معروف می خواهید؛ شرهانی!
تو چه می‌دانی که رمل و ماسه چیست
بین ابروها رد قناسه چیست؟!
شادی روح شهیدان صلوات




نظرات کاربران