در حال بارگذاری ...
پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به سی و دومین همایش تئاتر استانی ایلام

تئاتر برای مردم رویکردی مبارک است

وجه تمایز سی و دومین جشنواره‌ی تئاتر استان ایلام با دوره‌های گذشته، تغییر در شیوه‌ی برگزاری آن است

به گزارش تئاتر ایلام، عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در پیامی به سی و دومین همایش تئاتر استانی ایلام، برگزاری این همایش را از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام را اتفاقی مهم دانست. در این پیام آمده است:  

وجه تمایز سی و دومین جشنواره‌ی تئاتر استان ایلام با دوره‌های گذشته، تغییر در شیوه‌ی برگزاری و اجماع گروه‌های نمایشی در قامت انجمن نمایش استان برای اجرای عمومی در شهرهای مختلف استان با تاکید بر رضایت مردم و پرهیز از نگاهِ صِرفِ جشنواره‌ای است.

بی‌گمان عقب نشینی متولیان فرهنگی به نفع مردم و دوری جُستن از شیوه‌های کلیشه‌ای، موجب پوست‌اندازی جشنواره‌ها و رشد و اعتلای هنرهای گوناگون، به ویژه هنر ارجمند تئاتر می‌شود.

حضور ۸ گروه نمایشی در جشنواره حاضر و برنامه‌ریزی انجمن نمایش برای فراگیری اجراهای عمومی در سطح استان، رویکرد مبارکی است که می‌تواند ارتباط و صمیمیت مردم را، با تئاتر بیشتر کند و لذت در کنار مردم بودن را بر هیجان در کنار هم بودن ترجیح دهد.

اکنون که هنرمندان توانمند ایلامی به ویژه در شهرستان‌های آبدانان، ایوان، ایلام و دهلران در حال اجرای عمومی نمایش‌های راه یافته به جشنواره هستند، جا دارد مسئولان شهرستان‌ها اعم از فرمانداران،ائمه جمعه، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر،مدیران دستگاه‌های فرهنگی، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و... با حمایت‌های مادی و معنوی، هنرمندان را مورد ملاطفت قرار دهند و زمینه اجراهای بیشتر را، در شهرها و مناطق مختلف فراهم کنند.

برای همه‌ی هنرمندان و علاقه‌مندانِ تئاتر، آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام




نظرات کاربران