در حال بارگذاری ...
سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی اسفندماه برگزار می شود

دهلران مهیای برگزاری جشنواره ملی تئاتر شرهانی است

فعالان هنری ومسئولان مرتبط شهرستان مرزی دهلران مهیای برگزاری سومین دوره جشنواره تئاتر شرهانی هستند.

به گزارش تئاتر ایلام، این جشنواره که تا کنون ٢ دوره آن درسطح منطقه ای برگزار شده به عنوان یکی از اصلی تربن رویداد های هنری استان ایلام با موفقیت و استقبال اهالی و علاقه مندان هنرهای نمایشی همراه شده است.

سومین دوره جشنواره تئاتر شرهانی که دی ماه گذشته فراخوان آن انتشار یافت قرار است کمتر از یک ماه دیگر این بار در گستره ملی به میزبانی دهلران اجرا شود.

معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از آماده بودن شهرستان دهلران برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر شرهانی خبر داد.

عبدالحسین رحمتی در نشست هماهنگی این جشنواره با فرماندار دهلران گفت: با همکاری و همراهی مسئولان شهرستان و مدیران کل استانی این جشنواره بین دهم تا پانزدهم اسفند ماه سال جاری در دهلران برگزار می شود.

وی گفت: پیش از این جشنواره بصورت منطقه ای بود که اکنون باتوحه به استقبال عمومی و نیز و محتوای مناسب به صورت ملی برگزار می شود.

معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موضوع این جشنواره را فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود:هماهنگی های لازم در استان و شهرستان برای این جشنواره اندیشیده شده است و با استقبال گرم مردم و هنرمندان به میزبانی دهلران برگزار خواهد شد.

فرماندار دهلران نیز گفت: از همه ظرفیت ها برای هرچه بهتر برگزار این جشنواره استفاده می شود.

مجید عسکری افزود: این جشنواره نقش موثری در معرفی شهرستان دارد و با توجه به اهمیت این جشنواره همه مدیران شهرستان باید پای کار باشند.

مهدی تاجدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران هم گفت: این جشنواره در حوزه ایثار و مقاومت و رویکرد نو و شعار سال و تولید است.

دبیر جشنواره ملی شرهانی نیز با اشاره به اینکه سومین جشنواره تئاتر شرهانی به صورت ملی برگزار می شود، بیان کرد: دوره های اول و دوم جشنواره تئاتر شرهانی به صورت منطقه ای برگزار شد اما با تلاش و پیگیری های مداوم،دوره سوم ان در سطح ملی برگزار می شود.

سعید خیرالهی گفت: تاکنون ٦٠ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده و پیش بینی می شود این تعداد به ٨٠ اثر برسد.

وی از مرحله بازبینی آثار در ٢٤ و ٢٥ بهمن خبرداد و افزود:١٢ گروه هنری از سراسر کشور میهمان این جشنواره هستند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تکریم ایثارگران، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید، ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه ایثار و مقاومت در سال حمایت از کالای ایرانی با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی و تبلیغ و ترویج قصص قرآنی و همچنین زندگی ائمه (ع) از اهداف این جشنواره به حساب می آید.

خیرالهی اضافه کرد: معرفی شهدای استان ایلام به ویژه سرداران و فرماندهان شهید و تاثیر آنان در دفاع مقدس از دیگر اهداف اصلی این جشنواره است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام اظهار کرد: جشنواره به صورت رقابتی و با موضوع ایثار و شهادت برگزار می شود و در بخش های کارگردانی، طرح و ایده، بازیگری زن و بازیگری مرد، بنابر صلاحدید هیئت داوران از نفرات اول تا سوم با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر به عمل می آید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران