در حال بارگذاری ...
رسم عاشقی آب ها، در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

تنها نماینده استان ایلام در بخش صحنه ای تئاتر فجر فردا به صحنه می‌رود

«رسم عاشقی آب ها» فردا بیست و پنجم بهمن ماه در تماشاخانه سنگلج در ساعت های ۱۷ و ۲۰ به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر ایلام، محمد اسماعیل بیگی تنها کارگردان حاضر از استان ایلام در بخش تئاتر صحنه ای جشنواره بین المللی فجر است که گروهش با نمایش «رسم عاشقی آب ها» فردا بیست و پنجم بهمن ماه در تماشاخانه سنگلج در ساعت های 17 و 20 به روی صحنه می رود.

وی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که «حضور در جشنواره فجر علاوه بر مزایایی که برای شما و گروهتان دارد تا چه اندازه می‌تواند در معرفی تئاتر ایلام اثرگذار باشد؟» گفت: قطعاً بی تاثیر نیست، مخصوصاً اگر حضوری موفق داشته باشیم. اگر امروز تئاتر خیابانی ایلام با افتخار بر قله ی این گونه ی اجرایی تئاتر ایستاده مدیون حضور مستمر و موفق گروه های نمایشی استان در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی به ویژه جشنواره فجر است؛ هرچند که معتقدم آنچه که بیش از هر چیز دیگری می تواند معرف تئاتر ایلام در کشور باشد، حمایت و توجه مسئولین استانی به تئاتر به عنوان یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی گروه پرسونا بر مبنای اجراهای عمومی است اما به پیشنهاد بازیگران اصلی گروه فعالیت جشنواره ای مان را آغاز کردیم و خوشبختانه باز هم موفق بودیم چرا که اعضای گروه با کوله باری از تجربه ی اجراهای عمومی متعددی که داشتند گام در این مسیر نهاده بودند و در همین یکی دو سال گذشته بیش از 15 جایزه ملی و منطقه ای کسب کردند و حالا دیگر نوبت دست و پنجه نرم کردن در میدان های بزرگ تر بود که خوشبختانه بخش مسابقه ایران 2 سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که به گفته سایت اطلاع رسانی جشنواره عرصه ی رقابت " هنرمندان با تجربه و شناخته شده " است، این امکان را برایمان فراهم آورد.

این کارگردان تئاتر در خصوص دشواری های اجرای این نمایش اظهار کرد:  گروه ما 43 نفر است که تقریبا 36 نفر از این نفرات در تمرینات حضور دارند آن هم در یک اتاق 80 متری. اجرای ما در تماشاخانه سنگلج است با ابعاد تقریبی 8 متر در 12 متر، چنین صحنه ای در تمام استان ایلام وجود ندارد.

 

نمایش صحنه ای رسم عاشقی آب ها به عنوان نماینده استان ایلام، با رویکردی متفاوت در فرم و با محتوایی بومی و محلی بر اساس نمایشنامه ای از مازیار رفعتی و به کارگردانی محمد اسماعیل بیگی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران