در حال بارگذاری ...
با پایان یافتن سومین جشنواره تئاتر خیابانی ملی شرهانی

پنج اثر به جشنواره‌های سراسری و بین المللی پیشنهاد شد

جشنواره تئاتر ملی شرهانی شهرستان مرزی دهلران در جنوب استان ایلام شامگاه پنج شنبه با معرفی و تجلیل افراد و گروه های برتر پایان یافت.

به گزارش تئاتر ایلام، بیش از ٧٥ هنرمند در قالب ١١ گروه هنری از ١٠ استان کشور در جریان برگزاری جشنواره تئاتر ملی شرهانی طی روز های سه شنبه ،چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در دهلران با اجرای ٣٣تئاتر خیابانی با هم به رقابت پرداختند.

داوری این جشنواره که در قالب تئاتر دفاع مقدس و در شهرستان مرزی دهلران به عنوان یکی از آوردگاه های دوران دفاع مقدس برگزار شد توسط محمودرضا رحیمی، شهرام نوشیر و فاتح بادپروا صورت گرفت.

هیات داوران عصر پنج شنبه در آیین پایانی، افراد و گروه های برتر این جشنواره ملی که با استقبال گسترده علاقمندان هنرهای نمایشی همراه بود معرفی کردند.

هیات داوران در بخش بروشور لوح تقدیر وجایزه نقدی به مبلغ ٢میلیون ریال وجه نقد را به طرح بروشور نمایش «هیچ کس»  کاری از بهنام کاوه اهدا کرد.

لوح و ٣میلیون ریال وجه نقد بخش طراحی لباس این جشنواره نیز به نمایش «ضیافت» از مختار محمدی تعلق گرفت.

در بخش برگزیده طراحی صحنه نیز تندیس و دیپلم افتخار جشنواره و ٥میلیون ریال وجه نقد به نمایش «هیچ کس» از بهنام کاوه از خرمشهر رسید.

لوح و تندیس جشنواره و ٤میلیون ریال وجه نقد بخش موسیقی نیز به نمایش «زخمداران» و آقایان علی خاتمی و ابراهیم ابراهیمی اهدا شد.

در بخش آهنگ سازی نیز تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به محمد نادری بخاطر نمایش «هشت» رسید.

در طراحی فضا نیز از ٢ نفر تقدیر شد و لوح تقدیر و ٤میلیون ریال وجه نقد به یونا موسی نژاد بخاطر نمایش «زخمدان» و گژال راست بین بخاطر طراحی فضا نمایش «ضیافت» تعلق گرفت.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر و دیپلم افتخار بخش طراحی فضا هم به آقایان محمود عباس زاده و احمد جعفری بخاطر نمایش «دهلران پایتخت سونامی جهان» رسید.

در بخش بازیگری سوم زن نیز اکرم یدی از کرمانشاه بخاطر بازی در نمایش «عاشقانه هایی برای یک مادر» لوح جشنواره و ٥میلیون ریال وجه نقد دریافت کرد.

رتبه دوم بازیگری زن این جشنواره نیز به مارال ایزد بخش بخاطر نمایش «دهلران پایتخت سونامی جهان» شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و ٧میلیون ریال وجه نقد اهدا شد.

افسانه محمدی نیز موفق شد به‌عنوان بازیگر اول زن در نمایش «این شناسنامه باطل نمی شود» تندیس جشنواره و لوح و دیپلم افتخار و ٩میلیون ریال وجه نقد دریافت کند.

رتبه سوم بازیگری مرد که لوح و ٥میلیون ریال وجه نقد دریافت کرد به احمد جعفری بخاطر بازی در نمایش «دهلران پایتخت سونامی» جهان رسید.

رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح و ٧میلیون ریال وجه نقد به مهدی جودکی از اصفهان بخاطر بازی در نمایش «هشت» اهدا شد.

مصطفی کولیوندی از دهلران نیز برگزیده بازیگر مرد این جشنواره شد و مفتخر به دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و٩ میلیون ریال وجه نقد بخاطر بازی در نمایش bell ٢١٤ شدند

در طرح و ایده و متن نیز هیات داوران بدون اولویت از سه اثر با تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و هر کدام ٩ میلیون ریال تجلیل کرد که شامل نمایش «هیچ کس» از بهنام کاوه ونمایش «ضیافت» از مختار محمدی و نمایش «دهلران سونامی پایتخت جهان» از آرش منصوری بودند.

در رتبه سوم کارگردانی نیز از مختار محمدی بخاطر نمایش «ضیافت» با لوح تقدیر و ٧میلیون ریال تجلیل شد.

رتبه دوم کارگردانی نیز به بهنام کاوه بخاظر نمایش «هیچ کس» با ٩ میلیون ریال وجه نقد رسید.

مصطفی کولیوندی نیز بخاطر کارگردانی bell ٢١٤بعنوان کارگردان برگزیده معرفی و دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و ١٢میلیون ریال وجه نقد دریافت کرد.

هیئت داوران در پایان ٥ اثر را از آثار اجرا شده در تئاتر ملی شرهانی به جشنواره ها سراسری و بین المللی پیشنهاد داد.

نمایش bell ٢١٤ از مصطفی کولویندی به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان،نمایش «دهلران پایتخت سونامی جهان» از احمد جعفری به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، نمایش «هیچ کس» از بهنام کاوه به جشنواره تئاتر سراسری ایثار، نمایش «زخمدان» از حسنی قبادی به جشنواره سراسری مرصاد ونمایش «ضیافت» از مختار محمدی را به جشنواره تئاتر سراسری سوره ماه معرفی کردند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی ٢ میلیون ریالی بازیگران خرد سال نیز به النا فرجی و کیارا حاتمی برای بازی در bell٢١٤و الینا کلهر برای بازی در نمایش «دختر» تعلق گرفت.

دبیر خانه جشنواره از حیدر رضایی و مالک آبسالان هنرمندان و بازیگران و نویسندگان خوب دهلرانی با اهدا لوح و تندیس جشنواره تقدیر کرد.

دبیر جشنواره تئاتر منطقه ای شرهانی گفت: ٧٩ اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که بعد از بررسی ها ١١ اثر جواز حضور در جشنواره را کسب کردند و در سه روز اجرای این جشنواره ملی، با هم رقابت کردند. سعید خیرالهی با اشاره به شرکت ١٠ استان در این جشنواره گفت: در مدت سه روز ٣٣ اجرا توسط گروه های هنری در ارائه شد.

سومین دوره تئاترملی خیابانی شرهانی با استقبال گروه های نمایشی ١٠ استان کشور از ١٣ تا ١٦ اسفند در دهلران برگزار شد.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران