در حال بارگذاری ...

آغاز ثبت‌نام هنرستان هنرهای زیبا در ایلام

معاون امور سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از آغاز ثبت‌نام اولین هنرستان دولتی دخترانه هنرهای زیبا در این استان خبر داد.

به گزارش تئاتر ایلام، اسفندیار رستمزاد مدیرکل آموزش و پرورش  ایلام گفت: این هنرستان با مجوز شورای آموزش و پرورش به ریاست سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و تفاهم وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی دائر شده است.

وی با اشاره به آغاز کار این هنرستان در مهرماه سال جاری، افزود: در این مکان آموزش رشته‌های نقاشی، موسیقی و نمایش تحت نظر اساتید حوزه هنر صورت می‌پذیرد.

«عبدالحسین رحمتی» معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ، گفت: کار ثبت‌نام از دانش آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در هنرستان دخترانه هنرهای زیبای ایلام آغازشده است.

وی بابیان اینکه دانش آموزان علاقه‌مند می‌توانند در رشته‌های موسیقی اصیل ایرانی، نقاشی و نمایش رشته‌های ارائه‌شده در این هنرستان ثبت‌نام کنند، افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این هنرستان می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه هفته آینده برای ثبت‌نام به این هنرستان مراجعه کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ساعات ثبت‌نام را 9 تا 11 هرروز عنوان کرد و گفت: دانش آموزان علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت‌نام به بلوار آزادی، خیابان نصر 3 مراجعه و یا با شماره تلفن 09183410518 تماس حاصل کنند.

رحمتی خاطرنشان کرد: با توجه به نشست‌هایی که با اداره کل آموزش‌وپرورش استان برگزارشده، اقبال عمومی در بین دانش آموزان ایلامی برای تحصیل در رشته‌های هنری در این هنرستان وجود دارد و خیلی از دانش آموزان مقطع متوسطه علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های هنری هستند.

وی ابراز کرد: این هنرستان همانند تمام هنرستان‌هایی که در آموزش‌وپرورش وجود دارد فعالیت می‌کند و دانش آموزان پس از گذراندن دروس، موفق به اخذ دیپلم هنری رشته تخصصی خود خواهند شد و دادنش آموزان در این هنرستان علاوه بر یادگیری دروس تئوری رشته‌های هنری به‌صورت کارگاهی و عملی مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند.

رحمتی بابیان اینکه موفقیت‌های هنرمندان ایلام در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و در جشنواره‌های مختلف نشان‌دهنده این ظرفیت و پتانسیل است، ابراز کرد: راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا گام بسیار مهمی در راستای تقویت علم و دانش هنری در استان است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بابیان اینکه در اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبای شهر ایلام نمایش، نقاشی و موسیقی اصیل ایرانی تدریس خواهد شد، گفت: نحوه پذیرش دانش آموزان از طریق برگزاری یک آزمون خواهد بود و در سال جاری ۶۰ نفر در سه رشته اعلامی در این مکان آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.




نظرات کاربران