در حال بارگذاری ...
در راستای پویایی تئاتر استان

نخستین جشنواره تئاتر مجازی استان ایلام برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره تئاتر مجازی استان ایلام از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر مجازی استان ایلام جهت روشن نگاه داشتن پویایی هنر تئاتر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از ایلام، محمد محمدیان شمالی گفت: با توجه به‌ تصمیم شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استان ایلام، مبنی بر عدم برگزاری این جشنواره، و با توجه به مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا که به صراحت فعالیت های فرهنگی و هنری را منع کرده بود، بر آن شدیم تا با سبک و سیاق جدیدی و در قالب مجازی جشنواره را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این طرح با موافقت اداره کل هنرهای نمایشی کشور مواجه شد و جشنواره مشتمل بر دو بخش صحنه ای و خارج از صحنه خواهد بود‌.

شمالی توضیح داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۱۰ بهمن ماه است و از روز پانزدهم تا نوزدهم بهمن ماه آثار نمایشی در فضای مجازی و در پلتفرم‌ آپارات منتشر می شود. مدت زمان نمایش های صحنه ای حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۰ دقیقه منظور شده است و همچنین نمایش های تک نفره؛ دانشجویی و گونه های نوین و ابتکاری هم پذیرفته می شوند.

او گفت: اختتامیه و معرفی آثار برتر این جشنواره نیز از طریق صفحه اینستاگرام "ایلام هنری" به صورت زنده برگزار می شود.

محمدیان شمالی افزود: تمام تلاش ما این است که یک جشنواره ماندگاری را برگزار کنیم و قطعا از خلاقیت ها، ابداعات و شیوه های جدید گروه های نمایشی استقبال می شود.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر مجازی استان ایلام خاطرنشان کرد: ما امسال اثری را به جشنواره تئاتر فجر ارسال نخواهیم کرد اما تلاش ما این است که جریان اثربخشی را در حوزه نمایش استان خلق کنیم.




نظرات کاربران