در حال بارگذاری ...

درخشش «پست چی» ایلام در اسلام آباد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: نمایش اثر پستچی در جشنواره ملی تئاتر مرصاد با درخشش هنرمند نام آشنای ایلام توانست در بخش‌های کارگردانی، بازیگری و طراحی فضا حائز مقام‌های دوم شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در ایلام،حسن اسدی‌نیا معاون امور هنری و سینمایی ارشاد استان ایلام گفت: در دومین روز از سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، نمایش خیابانی پست چی با اجرای مالک آبسالان از شهرستان دهلران، به اجرای داوری رفت.

وی با اشاره به اینکه نمایش خیابانی پست چی به کارگردانی مالک آبسالان است، افزود: نویسندگی این نمایش توسط پژمان شاهوردی اثری از گروه نمایش اوستا شهرستان دهلران می‌باشد . 

اسدی‌نیا یادآور شد: پست چی بر اساس قصه واقعی از پدر مالک است که در سال‌های جنگ نامه رسان بوده و تصمیم می‌گیرد به عنوان رزمنده به جبهه اعزام شود.

وی افزود: پست چی در جبهه بر اثر ترکش نارنجک مجروح می‌شود و سال‌های پس از جنگ به علت عوارض ناشی از مجروحیت  به درجه رفیع  شهادت نائل می‌آید.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد استان ایلام بیان داشت: قصه پست چی نمونه‌ای از ایثارگری‌های ملت ایران اسلامی است که جان دادند تا خاک و آبرو ایمان ندهند.

مالک آبسالان در حاشیه اجرای نمایش پست‌چی گفت: هدف از اجرای این نمایش دینی بود که می‌بایست رخدادها و اتفاقات آن دوران به زبان قلم و هنر برای این ملت به نمایش در می‌آمد.

گفتنی است این جشنواره بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهرستان اسلام آباد استان کرمانشاه برگزار شد و "پستچی" تنها نماینده استان ایلام در این جشنواره ملی بود و مالک آبسالان توانست مقام‌های دوم کارگردانی، بازیگری مرد و طراحی فضا را کسب نماید. این هنرمند ایلامی سالهاست در جشنواره‌های مختلف تئاتر در سطح ملی و بین‌المللی حضور چشمگیر داشته و همواره برای استان ایلام افتخار می‌آفریند.




نظرات کاربران