در حال بارگذاری ...

فراخوان سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی ایلام منتشر شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان فراخوان «سی و ششمین جشنواره استانی تئاتر۱۴۰۲» را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری گروه های نمایشی، «جشنواره استانی تئاتر۱۴۰۲» را در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در آبان ماه برگزار می‌کند.

این جشنواره جهت ارتقای سطح کیفی تئاتر استان و ارج نهادن به زحمات گروه‌های نمایشی برگزار شده و منتخبین آن در جشنواره منطقه‌ای حضور خواهند یافت.

جشنواره استانی تئاتر ۱۴۰۲ ایلام فرصتی‌ست برای ارج نهادن به تولیدات یک سال گذشته هنرمندان عرصه نمایش استان و همچنین میعادگاهی‌ست جهت همدلی و تعامل بیشتر اهالی هنر نمایش.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و انجمن هنرهای نمایشی استان با شرایط و ضوابط مندرج در فراخوان برگزار می‌کند:

موضوع جشنواره آزاد و موضوعات زیر در اولویت انتخاب هستند:

*دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در استان

*پرداختن به موضوعاتی متناسب با شعار سال ۱۴۰۲(مهار تورم، رشد تولید)

*واقعه زمین فوتبال چوار

*تحکیم نهاد خانواده و فرزند آوری

*همگرایی ملی

*امید اجتماعی

*پرداختن به موضوعاتی مانند زیست بوم، آیین ها و رسومات محلی استان ایلام

*آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام

شرایط عمومی جشنواره

*در این دوره از جشنواره آثار در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی داوری خواهند شد.

*هیئت انتخاب آثاری را که به موضوعات بومی و محلی استان با شیوه ها و شگردهای روز تئاتر جهان تولید شده باشد در اولویت پذیرش قرار خواهد داد.

*آثار بخش رقابتی (صحنه‌ای و خیابانی) صرفاً به آثار ایرانی اختصاص دارد، اما حضور دیگر گونه‌های اجرایی در فضای باز و نمایشنامه‌های خارجی با مجوز هیئت بازبین جشنواره و شورای نظارت و ارزشیابی نمایش استان و صلاحدید دبیرخانه جشنواره در بخش جنبی و مهمان حضور خواهند داشت.

*جشنواره تئاتر استانی صرفاً به گروه‌های نمایشی که در فاصله زمانی ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۲ اجرای عمومی رفته باشند تعلق دارد، از این رو گروه‌های نمایشی که در فاصله زمانی ذکر شده نمایش‌های خود را به روی صحنه برده باشند می‌توانند نسبت به حضور در این دوره از جشنواره اقدام کنند.

*گروه‌های نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره می‌بایست بر اساس تاریخ اعلام شده از سوی دبیرخانه نسبت به تکمیل فرم شماره یک و بارگزاری مشخصات خود در وبگاه «ایران تئاتر» اقدام کنند.

*ارائه مجوز از نویسنده (بخش صحنه ای) و طرح و ایده(بخش خیابانی) جهت حضور در جشنواره الزامی ست و در هر مرحله از جشنواره پس از اثبات نداشتن مجوز دبیرخانه مجاز به اقدام حذف اثر از داوری جشنواره است.

*چگونگی و شیوه انتخاب آثار، جدول زمانبندی اجراها، اسکان، و سالن های اجرا به عهده دبیرخانه این دوره از جشنواره خواهد بود.

*دبیرخانه جشنواره تعهدی در قبال ساخت دکور، موسیقی، لباس و رفت و آمد گروه های نمایشی نخواهد داشت و پس از مرحله بازبینی و مشخص شدن گروه های حاضر در جشنواره به آن گروه ها کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

*در اختتامیه جشنواره با اهدا تندیس،لوح تقدیر، و جوایز نفیس از برگزیدگان در بخش های مختلف تقدیر به عمل خواهد آمد.

*دبیرخانه جشنواره تعهدی نسبت به استفاده گروه های نمایشی از بازیگران و عوامل مشترک در مرحله بازبینی و جدول زمانبندی جشنواره را نخواهد داشت.

تقویم اجرایی جشنواره:

اعلام حضور گروه‌های متقاضی: ۵ آبان

بازبینی آثار: ۱۰ الی ۱۵ آبان

برگزاری جشنواره: ۱۷ الی ۲۰ آبان

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در وبگاه «ایران تئاتر»:

ارائه مجوز نویسنده

یک قطعه عکس ۴*۳ به همراه سوابق کارگردان

ارسال مشخصات کامل نویسنده، کارگردان و سایر عوامل اجرایی

تکمیل فرم شماره یک

گروه‌های متقاضی می‌توانند از تاریخ انتشار فراخوان همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ با مراجعه به دفتر دبیرخانه جشنواره واقع در انجمن هنرهای نمایشی استان نسبت به درخواست حضور خود اقدام نمایند. 

دبیرخانه جشنواره پس از معرفی گروه ها به انجمن هنرهای نمایشی استان شرایط تمرین گروه های متقاضی شرکت در جشنواره را در انجمن نمایش را تسهیل می کند.

 سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی ایلام   به دبیری میلاد محمدیان شمالی آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت و گو باکارگردان حاضر در جشنواره تئاتر ایلام:

عبداله عظیم پور: تولید نمایش کمدی در نشاط جامعه نقش مهمی دارد
گفت و گو باکارگردان حاضر در جشنواره تئاتر ایلام:

عبداله عظیم پور: تولید نمایش کمدی در نشاط جامعه نقش مهمی دارد

عبداله عظیم پور کارگردان نمایش «کنت دراکولا» می‌گوید: تولید نمایش با چاشنی طنز و کُمدی ، در روحیه و ایجاد نشاط در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد

|

نظرات کاربران