در حال بارگذاری ...

جدول اجراهای جشنواره تئاتر استان ایلام ۱۴۰۲ مشخص شد

۹ اثر نمایشی راه یافته به جشنواره تئاتر استان ایلام، در روزهای هجدهم و نوزدهم آبان در دو بخش صحنه و خیابانی روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در ایلام، جدول اجراهای جشنواره تئاتر استان ایلام۱۴۰۲  مشخص شد که در این دوره از جشنواره استانی تئاتر، پنج نمایش صحنه ای و چهار تئاتر خیابانی به اجرا در می آید.
بر این اساس، روز پنج شنبه ، هجدهم آبان، در بخش صحنه ای نمایش  "کنت دراکولا" به کارگردانی عبداله عظیم پور و نمایش " رویایی برای نفت کش ها" به کارگردانی زهرا چراغی و در بخش خیابانی نمایش " بابا، مامان، خواهر ، برادر " به کارگردانی سروش سلطانی به روی صحنه خواهند رفت.

در روز جمعه نیز سه اثر در بخش صحنه ای شامل نمایش " قند خون" به کارگردانی زهرا علی محمدی و نمایش "سنور" به کارگردانی احمد غلامی و نمایش " رقص بلوط ها در باد، برف و آتش" به کارگردانی علی اصغر پورقهرنان به روی صحنه خواهند رفت 
در بخش خیابانی نیز سه اثر شامل نمایش " نترس آبها مهربانند" به کارگردانی مالک آبسالان، نمایش " حراجی بزرگ" به کارگردانی سجاد مهدیان و نمایش "اون روز توی کاتال" به کارگردانی محمد رسول محمدیان به روی صحنه می روند.
میلاد محمدیان شمالی در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر اظهار کرد:  باتوجه اهمیت آموزش و طبق شورای سیاستگذاری جشنواره، برگزاری کارگاه های آموزشی برای هنرمندان عرصه تئاتر استان توسط اساتید مجرب استانی و ملی در روزهای برگزاری جشنواره  گنجانده شده است.
محمدیان شمالی یادآور شد: در این کارگاه های آموزشی جنبی، هنرمندان تئاتر استان از تجارب و دانش اساتید تئاتر و فیلم کشور و استان بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در این دوره از جشنواره کمتر از ۶ اثر در بخش های صحنه ای و خیابانی مجوز اجرا گرفته اند، از هر بخش یک تئاتر به جشنواره منطقه ای به میزبانی استان بوشهر راه خواهند یافت.

 جشنواره استانی تئاتر ایلام از ۱۸ تا ۲۰ آبانان ماه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی ایلام و تماشاخانه استاد باسره برگزار خواهدشد.




نظرات کاربران